Монетизація, заробіток, дохід, гроші, прибуток.. Ми вже настільки звикли до того, що звідусіль вживають ці слова, що часто пропускаємо їх повз вуха. Надіюся, цю статтю ви таки прочитаєте, адже я не просто розповім, що в блозі заробляти МОЖНА, я розкажу, ЯК це зробити.
Усвідомте: знання – це продукт
Ви не повірите, скільки у світі є людей, які через незнання, що свій досвід можна продати, діляться ним безкоштовно. Інколи експерту не вистачає трохи впевненості в собі, інколи він просто не знає, як це зробити.
Це відбувається через те, що їм (читати як “нам усім”) буває важко прийняти той факт, що знання – це такий же продукт, як і сметана в супермаркеті. І навіть його продаж майже нічим не відрізняється від прикладу.
Однак якщо ми говоримо саме про досвід, то людина тут звертає увагу на те, ХТО продає. Тож перед тим як загорітися ідеєю продажу своїх вмінь та знань, вам треба розповісти, ХТО ви такий (така). Заявіть про себе, зберіть свою аудиторію та створіть якісний інфопродукт для неї. Ось і весь секрет. Далі розповідаю про деталі.
Як довести свою експертизу в блозі?
Дуже просто.
Для початку вам треба:
- Почати створювати (якщо ви ще цього не робите) експертний контент, якого немає на перших сайтах за запитом (однак якщо це ваші статті – ок)).
- Сертифікати, дипломи, пройдені курси… На початку саме вони є вашою першою ознакою експертності. Обирайте курси з розумом, адже на старті за вас говоритиме саме їхнє ім’я.
- Відгуки клієнтів, кейси. Якщо ви вже встигли попрацювати з більш-менш великими організаціями, варто не просто розповісти, варто кричати про це в блозі.
- Оточення. Тут і так все зрозуміло: якщо ви “крутитеся” в певних кругах, це як ні що доводить, що ви зробили своє ім’я і можете допомогти іншим це зробити.
Як там модно казати: купити досвід людини, яка досягла того, чого хочеш ти? Прекрасно, що сьогодні в нас є така можливість. І є можливість конвертувати свої знання в гроші. Тепер переходимо до того, як же ви можете упакувати та продати свій досвід.
Лід магніти (безкоштовні продукти), які зроблять ваше ім’я:
Консультації
Скажу чесно, я не прихильник такого типу продажу. Тому що я вірю в КЦП (кінцевий цінний продукт) і знаю, що консультація не зможе повністю розкрити і вирішити проблему клієнта. Однак вона вибудовує до вас довіру, завдяки якій ви пізніше зможете продати їй той продукт, який приведе до результату. Плюс на початку це чи не найочевидніший та найдоступніший спосіб
Вебінар/ефір/марафон/інтенсив
Один із найкращих способів передпродажу основного продукту. Вебінар/ефір займе 1-2 години вашого часу, інтенсив/марафон від 1 дня. Однак на них людина зможе вже почати вирішувати проблему (яку ви пообіцяли побороти, і можете це зробити) завдяки наданому там контенту. І захоче до кінця закрити це питання, тож потім придбає платний продукт. Це дуже крутий спосіб прогріву МАСОВОЇ аудиторії. На відміну від першого пункту.
А тепер я розповім про те, у що можна “упакувати” знання, щоб їх продавати після згаданих вище прогрівів.
3 упаковки знань, на яких можна заробити
Стратегічні сесії
Ось це варіант консультації насправді цінний. Окрім збору інформації та зворотного зв’язку, людина насправді зможе закрити певну проблему після. Плюси для вас, як експерта:
- Клієнт буде прив’язаний до вас;
- Більша кількість взаємодії вибудує довіру;
- Клієнт усвідомить необхідність вашої допомоги.
Наставництво
Консультація схожа на знайомство. Наставництво дозволяє більше зануритися в роботу клієнта, буквально ПРИВЕСТИ його до бажаного результату. Консультація – лада, наставництво — урус.
- Особистий контроль дій клієнта + більша ваша залученість = ефективність;
- Клієнт буде повертатися. Ви перетворюєтеся в певний орієнтир;
- Фокус на меншій кількості людей (на відміну від консультацій).
Онлайн-курси
Найочевидніший, але найефективніший пункт. Однак мушу зауважити: тут і вам треба буде дуже вкластися. Новачку, який ніколи не створював онлайн-навчання, буде важко зробити щось якісне. Це може підірвати до вас довіру. Тому на початках я би рекомендував звертатися за допомогою до експертів у цій ніші. З найбільших плюсів – масовість, яка дозволяє заробляти справді немалі кошти.
Додаткові способи заробітку через блог
Вирішив зробити цю статтю максимально м’ясистою, тож виділяю ще декілька варіантів заробітку через блог для експерта. Однак додам, що тут є такі, для яких треба не просто відповісти на питання ХТО, а ЧОМУ САМЕ ви. Гадаю, відчуваєте різницю.
- Реклама. Ви можете рекламувати інших експертів та їх продукти.
- Партнерство з брендами. Зрозуміло і так: рекламні інтеграції товарів.
- Використання таких платформ як Patreon. На початках це чудовий варіант створити аудиторію-еліту, яка отримуватиме більше якісного (але платного) контенту.
- Спікерство. Якщо ви дуже крутий експерт, ви можете платно виступати на різних форумах та конференціях.
- Мерч. Якщо аудиторія дуже зацікавлена у вашій персоні, то можна створити речі з вашим лого та продавати їх. (Пригадайте, як це зробив, наприклад, инфлюенсер Дурнєв).
Наразі це все. Щиро вірю, що прочитавши цю статтю ви більше не зможете просто так ділитися своїми знаннями. Бо насправді вони будуть цінуватися лише тоді, коли матимуть окреслену ціну.